Monday, June 6, 2011

Ujian Allah

hurmm
Allah menguji hambanya dengan kemampuan hambanya..
Allah tahu hambanya mampu untuk hadapi dugaan tu
tapi hamba2 nya mudah putus asa..
mudah rasa berat dengan ujianNYA
Allah beri ujian utk
mengingatkan kita kepadaNYA
kembali kepadaNYA,,,
meminta pertolonganNYA
merayu padaNYA
mengingati kebesaran NYA
menjadikan kita tidak Alpa dengan dunia
mengingatkan kita mati itu benar,
mengingatkan kita yg sudah jauh dari diriNYA
Allah rindukan suara kita yg selalu meminta dahulu kala
membuktikan Allah masih sayang kat kita
membuktikan Allah masih beri kita peluang kita bertaubat sebelum malaikat berjumpa kita

tapi
kita mengeluh
kita marah Allah
kita tidak bersyukur
kita tidak ingat...
kita cuba ingkar lagi dengan nikmatNYA
kita putus asa untuk meminta dari NYA
kita tidak dengar amaran NYA
kita cabar Allah

ya Allah hinanya aku ini...
aku tidak menghargai ujianMU...
ujian MU merupakan rahmat dan petunjuk MU
ya Allah adakah hati aku sudah gelap??
ya Allah adakah tiada lagi cahaya ke imanan dalam diri Ku..
ya Allah adakah engkau masih meyayangi KU??
ya Allah bantu laaa hambamu yang terlalu lemah ini..
mudah di tipu oleh godaan syaitan
mudah di lalaikan oleh godaan syaitan...

ya Allah aku menjadi saksi bahawa engkau tuhan ku yang esa dan satu
aku menjadi saksi bahawa nabi Muhammad pesuruh MU

tapi layak kah aku yang terlalu banyak dosa...
yang aku sendiri tidak sanggup utk melihat semua dosa ku...
ya Allah...
engkau tempat aku meminta..
engkau jua tempat aku bercerita...

ya Allah sekiranya ujian yang engkau beri ini untuk menunjukkan kasih sayangMU kepada ku
aku bersyukur ya Allah...
kerana engkau masih menyayangiku
Terima kasih Allah...

No comments: