Thursday, June 9, 2011

Siapa aku di mata MU..

Ya Allah...
siapa aku di mataMU...
siapa diri ku yg hina ini..
siapa aku untuk mempersoalkan ujian MU ya Allah..
siapa aku pada MU

aku hanya hamba yang tahu meminta
aku hanya hamba Mu yg mudah lupa
aku hanya hamba Mu yg igt kan diri MU ketika susah sahaja
aku hanya hamba yg Ego dan x bersyukur
aku hanya hamba yang tidak pernah berhenti membuat maksiat
aku hanya hamba yg melanggari perintah MU

ya Allah...
siapa kah aku...
layak kah aku jadi Umat MU???
layak kah aku terima hidayat MU?
layak kah aku terima nikmat MU??
layak kah aku bergelar umat islam?

aku hanya layak terima azab mu
aku sedang tunggu azab MU

tapi Engkau tetap mengasihani diriku..
engkau beri aku peluang untuk kembali ke jalan MU
engkau beri aku petunjuk..
engkau bantu aku
engkau masih beri nikmat MU...
tapi aku...lupa semua pemberian MU...

ya Allah ampuni hamba MU ini..
terima kasih kerana sudi beri aku peluang kehidupan ini lagi
terima kasih kerana bantu dan tunjuk aku jalan yg betul
terima kasih atas nikmatMU..

-hamba yg Hina-

No comments: