Friday, June 10, 2011

luahan hati kecil ku....

aku sudah berubah?

usiaku semakin tua..
saban hari umur ku makin bertambah..
kawan2 ku semua sudah berkawin
aku masih lagi di takuk yang sama..
bila aku ingin berubah..
aku manusia biasa juga..
yang ingin menjadi seperti manusia biasa..
bila kedua ibu bapa ku ingin memberi restu kepada ku..
apa salah ku...
sehingga aku di hukum sebegini..

ya Allah..lagi lama..lagi banyak dosa dan maksiat yang aku lakukan
aku x sanggup ya Allah..
aku x tau sampai bila ia akan berakhir..
kenapa smua pilihan ku di reject..

apa yang mereka inginkan..
aku x salah kan mereka...
mungkin mereka ada pendirian mereka..
tapi kenapa ya Allah...

mungkin belum tiba masa nye..
atau jodoh aku dah tiada..
ya Allah...
aku x salah kan kedua ibu bapa ku..
mungkin ini ujian dan dugaan utk hambaMU..
aku perlu bersabar dan menguatkan iman ku..
utk lawan dugaan syaitan yg terlalu kuat..

“Tampakkan sifat-sifatmu nescaya Dia akan membantumu dengan sifat-sifat-Nya. Tampakkan kehinaanmu nescaya Dia membantu dengan Kemuliaan-Nya. Tampakkan kelemahanmu nescaya Dia membantu dengan Kekuasaan-Nya. Tampakkan ketidakberdayaanmu nescaya Dia membantu dengan Daya dan Kekuatan-Nya"

ya Allah.....
aku hanya hambaMU yang lemah
yang tahu meminta sahaja...


No comments: