Wednesday, January 9, 2008

happy new year 1429


selamat tahun baru semua..kita asyik sibuk menghitung tahun baru masihi tapi kita lupa tahun baru islam..



ish2..ni berlaku kat diri aku sendiri..aku lupa dah masuk tahun baru..x sempat nak baca doa akhir tahun...tu laa manusia kan..terlalu leka dengan duniawi...

azam tahun baru???

A.adakah aku kena renew azam lama aku?
B.atau aku perbaiki azam lama aku ye?
C.atau aku memperkemaskan lagi azam lama aku?
D.atau aku melaksanakan azam lama aku yg x terlaksana?
E.atau aku cuba utk melupa azam lama and buat azam baru?
F.kekal pada azam yang lama je?
G.atau berkawan ngan azam basri
H.atau aku x yah wat azam?
I.buat bodoh je...
J.tulis je azam tapi x yah wat..
K.berkobar-kobar berazam tu ini..tapi x sampai seminggu azam tu dah di lupakan
L.keliru,confuse..x tau nak wat pe skrg
M.masih dalam dilema..perlukah aku berubah lagi..perlukah aku berhijrah
N.x puas enjoy lagi..leklaa idup lama lagi..nnt2 laa wat azam baru ni
O.aku wat ke x wat bukan susah kan korg pun..ikut aku laa.azam aku
P.lagi2 nak buat azam..bosan laa.alaa..mcm org lain wat azam diaorg
Q.xde masuk dalam exam pun nak wat azam2 tahun baru ni
R.macam budak2 kecik je nak wat azam2 baru ni...
S.x rock laa wat azam2 ni....rock skit..
T.apa tu azam ye??..hahaa x pernah terpk pasal benda tu.
U.laaa dah tahun baru ke rupa nye..x sempat aku nak wat azam lama lagi
V.org lain x wat azam,leh jee idup..aku kena ke wat azam?
W.tolong bantu sy..sy x reti laa nak wat azam ni..camne ye nak wat azam tahun baru?
X.nak azam jadi baik ke,azam jadi jahat ye??
Y.nak azam jadi kaya or jadi miskin ye??
Z..zzzzzzzzzzzz.tido lagi best


tanya diri ini..apakah jawapan yang akan aku pilih..hehehe..masing2 ada jawapan nye tersendiri kan..hehe xkan laa benda sesimple camni pun nak g buka buku or g tanya mak ayah
or g jumpa lecturer..
kita di anugerah kan pemikiran..sebesar-besar anugerah dalam system badan kita ni...tahu x?

pemikiran adalah seperti badan no 2 kita..kalau rosak pemikiran kita maka rosak la badan no.1 kita,,so jaga laa pemikiran sebelum dia merosakkan diri kita..





No comments: