Thursday, May 29, 2008

kenapa aku nak jadi doctor????



sebab cita2 ke??
sebab mak ayah suruh ke??
sebab dapat banyak duit ke??
sebab hidup mewah ke??
sebab senang dapat gf or bf ke??
sebab apa semua doctor cakap org percaya ke??
sebab rasa nak tolong orang ramai ke??
sebab di beri kepercayann 100% ke??
sebab nak bantu agama bangsa dan negara ke??
sebab rasa kesian kat org sakit ke??
sebab rasa dah xtau nak amik apa ke??
sebab rasa nak ikut org lain ke??
sebab rasa macam best jee jadi doctor ni??
sebab suka2 jee ke??
sebab nak rumah besar,kereta mewah ke??
sebab nak org sanjung ke??
sebab nak org hormati dan kenangi ke??
sebab ikut bf or gf amik doctor ke??
sebab masa kecil2 tgk dah tulis dalam buku kuning sekolah rendah tu nak jadi doctor ke??
sebab doctor ni mcm cool jee tgk ke??
sebab rasa mcm xnak kalah ngan org lain ke??
sebab masih x tau lagi kenapa amik doctor??

hehe...tp walaubagaimanapun aku tetap nak jadi doctor hanya aku ,diri aku dan pencipta aku sahaja tahu kenapa aku nak jadi doctor.........
"ya Allah,Engkau berilaa kekuatan dan kesihatan kepada hambamu yang hina ini untuk membantu menaikkan agama Mu...."

p/s:aku masih ingat mak aku ckp.."bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah"...
hehe
peace...faham2 laa k..good luck untuk semua yang mengambil bidang perubatan dan bidang2 yang lain.....
"Be the excellent among the excellent"

No comments: