Sunday, February 10, 2008

si tempe


akum..wahh smlm aku dapat mkn tempe goreng...
benda favourite aku sejak dari skolah rendah lagi woo..
.kalau korg duduk overseas..
makanan malaysia adalah benda paling berharga dan bernilai gilaaaa...
sbb susah nak cari makanan msia kat overseas ni especially moscow ni..

aku order beberapa bungkus tempe dari kawan aku yg balik msia masa cuti musim winter aritu..
tq kepada si pembawa tempe..a.k.a shameera..(tempe girl)..hahaa...

walaupun aku ni bukan laa org Jawa..aku ni bugis+mamak.(sikit jee darah jawa nye) tapi aku mmg pengemar tempe yg sejati woo...sbb aku pure org johor..johorian beb..hidup johor...


..makanan favourite aku waktu sekolah agama dulu..- tempe goreng yang di cecah dengan sambal kicapp..wooooo..benda ni amat merbahaya.
.sbb skali cuba mmg nak lagi laa..mmg boleh jadi gaduh..sampai berperang-perang..
igt lagi..masa skolah agama dulu..waktu rehat berlari-lari ngan kawan2 ke kantin..just nak beli tempe goreng sambal kicap jee..sanggup potong line tu..just utk tempe goreng dowhh..

sbb bila tempe goreng + sambal kicap tu dah masuk ke dalam mulut..
nikmat dia x tercakap lagi...
utk pengemar tempe..
diaorg mesti tahu kehebatan tempe goreng sambal kicap.



satu lagi lauk yang jadi favourite ialah tempe goreng sambal yang di campurkan dengan ikan bilis goreng dalam sambal tu..wahhh benda ni pun leh jadi perang besar wooo..tapi aku lagi suka tempe goreng sambal kicap tu...perghhhh

korg belum try lagi..try laa dulu baru ko tahu kehebatan dia....kalau korg nak try..pergi johor k..tempat2 lain susah nak dapat makanan yang pure camni..nikmat makanan tempe goreng sambal kicap tu hanya ada di johor ataupun MUAR.....


ni laa tempe goreng bersama sambal kicap..kegemaran ku......tempe ooo tempe

No comments: