Monday, February 11, 2008

Game yang tidak dapat diramalkan

akum..tq laa mozac sbb sudi menunggu new post aku.
.sbnarnya xde apa yg special sgt dlm blog ni..biasa jee..ahahah

korg tahu x??
..hidup kita ni mcm satu game.
kita laa player dalam game tu.
.korg mesti pernah main game-video game ke..dam haji ke,dam ular ke..apa2 game laaa.
.korg mesti tau kan..
dalam game ada org yang kalah dan ada org yang menang..

so hidup kita ni ibarat mcm game gak laa,
game yang kita sendiri x leh nak ramalkan kemenangan ,kekalahan dan dugaan dalam game tersebut.....
game yang kita sendiri tidak tahu turun dan naik nye
jika kita cukup bersedia untuk game tersebut kemungkinan besar kita akan menang tapi janga lupa kita ada percentage akan kalah juga..sbb kita tidak tahu cabaran yang akan kita hadapi dalam game tersebut..adakah persediaan kita itu cukup utk kita hadapi cabaran yang bakal muncul
ada hari kita menang..dan ada hari kita kalah..
semua org suka pada kemenangan...
tapi smua org x suka pada kekalahan..
so adakah kita mampu terima kekalahan yang kita hadapi dalam game ini..

apabila kita menghadapi kemenangan..
kita mmg tersenyum gembira..rasa cam nak beritau satu dunia..
.tapi bila kita kalah kita akan diam..akan rasa dunia ni dah berakhir..
kuatkah kita utk menghadapi kekalahan dalam hidup ini??
apa strategi kita pabila kita kalah??
mcmana kita nak menang balik??
or kita nak stay kekalahan lagi..sampai bila2
or kita nak tgk org mentertawakan kita sbb kekalahan kita??
hehe..biasa laaa manusia..bila sesorg tu kalah..dia akan gelakkan kat org tu..
dia lupa bahawa dia juga akan menghadapi kekalahan..
cuma x tau masa,bila,keadaan dan bagaimana kekalahan itu...

jangan kita rasa selesa dan stabil dengan kemenangan yang kita hadapi skrg ni
jangan kita gelakkan org yang kalah dalam permainan hidup ini
jangan kita rasa kesal dan sedih dengan kekalahan yang kita hadapi..
jangan rasa terlambat untuk mengatur strategi baru utk mengecapi kemenangan dalam hidup ini..................................
masa masih ada untuk kita mengorak langkah mengecapi kemenangan...

ni je laa citer merepek aku kali ni..x tau kenapa aku rasa nak tulis..sbb aku rasa aku dalam kekalahan..tp aku x nak tunjuk kan yang aku ni kalah..so aku kena rebuild balik strategi aku utk menang..hehehe
hidup kena terus kan..mcmana pun....


good luck laa untuk semua..hahaha....






tgk org kurg upaya ni..walaupun dia kelihatan dalam keadaan kekalahan..tapi dia still berusaha utk mengecapi kemenangan..so mcmana pula kita yang sempurna ini,mampukah kita menerima kekalahan??

2 comments:

Zackyun said...

hey.
i knew dat picture... ~_~

Failure is not an option.
It depends how we define our life is and what's ur mission in ur life.whatever it is, remember dat life is beautiful..because we choose to be lovely thru out our life in this world..

be contented.regardless the situation.
i find it's calming.no matter how bad disaster is.

ape aku mgarut nie..

mr.identity said...

hahaa ko mmg tergolong dalam golongan mengarut..jom join group mengarut aku ni....